Hoppa till textinnehållet

Stolta och glada över Sveriges nöjdaste kunder!

Högsby Sparbank har tillsammans med övriga sparbanker Sveriges nöjdaste privat- och företagskunder, enligt SKI:s årliga kundundersökning. Vi tror det beror på att kunderna, precis som vi, tycker att en bank ska vara personlig, serviceinriktad och samhällsengagerad. 

 

Aktuellt

Vi finns för dig men vi måste vara rädda om varandra

Tillsammans hjälps vi åt att minska smittspridningen av Covid-19

  • Besök vårt kontor bara om du verkligen måste. 
  • Ring oss gärna på telefon, 0491-209 00 eller via mail till din rådgivare
  • Om du har våra digitala lösningar (internetbank, mobilbank eller telefonbanken samt mobilt bankID) så kan du sköta många bankärenden hemifrån
  • Om du är ansluten till vårt Kundcenter så kan du få hjälp av våra kollegor på telefon 0771-22 11 22, dygnet runt.

Ett fint vinterland - är du rätt försäkrad?

  • I appen kan du lätt försäkra fordon och bostad eller fastighet. För mer information klicka här.
  • Vi ger gärna förslag på personförsäkring för dig och din familj. Hör av dig till oss.

Vi hjälper dig med ditt sparande

Personal

"Att spara är både viktigt och roligt" säger Martin.

 

Läs inlägget på Facebook.

Varning för falska samtal

Bedragare ringer och påstår att de är från banken eller polisen. De vill komma åt koder från dosan eller att du loggar in med Mobilt BankID. Om du får den här typen av samtal: Lägg genast på. Har du lämnat ut koder, kort- eller kontouppgifter? Kontakta banken på telefon eller besök vårt bankkontor. Så skyddar du dig mot bedrägerier

3 månaders bolåneränta:
2,39%
1 år 2 år 3 år 4 år
1,79% 1,75% 1,64% 1,65%
Gäller från och med 2020-10-20