Hoppa till huvudinnehåll

Våra sociala medier

Varmt välkommen till våra sociala medier!

Här får du ta del av en insyn i vår verksamhet, vårt engagemang för bygden samt tips och inspiration för en hållbar ekonomi. 

Studenter sitter på en bänk och tittar tillsammans på en mobiltelefon
Students on a bench looking at the mobile together

Instagram

På vår Instagram får du träffa våra medarbetare, följa våra projekt både på kontoren och tillsammans med bygden samt ta del av de senaste nyheterna. Vi delar även med oss av tips och inspiration för dig som privatperson.  

Två kvinnor och en man vid ett skrivbord med en laptop.
Three colleagues having a meeting in front of a computer

Linkedin

På Linkedin delar vi med oss av våra rapporter och intervjuar våra medarbetare. Hur är det att jobba på Högsby Sparbank? Vi delar även med oss av tips till dig som är företagare. 

Policy i sociala medier

I våra sociala medier kan vi endast hjälpa till och besvara allmänna frågor. För att få hjälp med ditt ärende eller för att få dina frågor besvarade ber vi dig kontakta oss via telefon eller e-post.

 

Lämna aldrig ut personlig information, som personnummer, kontonummer, kortnummer, PIN-kod, lösenord eller annan känslig information i sociala medier. Var uppmärksam på att det du publicerar eller kommenterar i sociala medier blir synligt för andra användare.

Vi skickar aldrig ut meddelanden till dig där vi ber dig att lämna ut känsliga personliga uppgifter eller att logga in på internetbanken via en direktlänk. Får du ett sådant meddelande från någon som uppger sig vara anställd i banken, kontakta oss omedelbart. 

 

Håll god ton

På våra sociala kanaler vill vi att man håller en trevlig och saklig ton. Vi kommer att ta bort kommentarer som är av kränkande karaktär. Användare som bryter mot reglerna kan komma att blockeras. Vi ber dig att respektera Instagrams och Linkedins regler samt svensk lag, särskilt dataskyddsförordningen (GDPR). 

Behandling av personuppgifter

Högsby Sparbank behandlar dina uppgifter i enlighet med dataskyddslagstiftningen (GDPR). Att använda sociala medier innebär i dagsläget att dina personuppgifter kan komma att överföras till tredje land utanför EU/EES-området. Tredje land omfattas inte av GDPR, vilket kan innebära en ökad risk i integritetshänseende, bland annat när det gäller möjligheter för myndigheter i tredje landet att få tillgång till dina personuppgifter och för dina möjligheter att utöva kontroll över personuppgifterna. Högsby Sparbank är behjälplig att, så långt det är möjligt, ytterligare informera dig om integritetslagstiftningen och skyddsläget för personuppgifter i tredjelandet.

För information om Högsby Sparbanks personuppgiftsbehandling, se Behandling av personuppgifter.

Kommentarer eller meddelanden får inte innehålla:

  • Obehörig publicering av upphovsrättsskyddat material
  • Länkning till sidor som innehåller olagligt material
  • Uppmaningar till brott eller annat som bryter mot svensk lag
  • Hets mot folkgrupp, sexistiska yttranden eller andra trakasserier
  • Olaga våldsskildring eller pornografi
  • Hot, skvaller eller lögner
  • Förtal, personangrepp eller ärekränkande inlägg
  • Svordomar eller obscena ord
  • Kommersiella budskap