Hoppa till textinnehållet

Beställ nytt kort

Vill du ansöka om ett nytt kort? Eller har du redan ett kort och vill beställa ett ersättningskort? Det gör du enklast direkt i internetbanken.

Så beställer du nytt kort eller ersätter ett trasigt kort

  1. Beställ ett nytt betal- och kreditkort

    I appen:

    1. Logga in i appen.

    2. Välj Konton och kort i menyn.

    3. Välj Hantera kort i menyn.

    4. Ansök om ett betal- och kreditkort.

    I internetbanken:

    Beställ ett nytt betal- och kreditkort i internetbanken

  2. Ersätt ett befintligt bankkort i internetbanken

    1. Logga in i internetbanken med länken nedan.

    2. Påbörja chatten (blå flik till höger), skriv "Nytt kort" och följ instruktionerna i chatten.

    3. I många fall kan kortbeställningen göras direkt i konversationen.

    Skaffa ersättningskort i internetbanken

  3. Ersätt ett befintligt bankkort i appen

    1. Logga in i appen.

    2. Klicka på menyn, välj Kort.

    3. Klicka på Ersätt befintligt bankkort.

    4. En chatt som guidar dig kring kortersättning börjar.

    5. I många fall kan kortbeställningen göras direkt i konversationen.

Osäker vilket kort du ska skaffa?

Vi erbjuder flera olika kort, välj det som passar dig och dina behov bäst.

Kom ihåg!

Aktivera ditt kort

Kom ihåg att du måste aktivera ditt nya kort efter att du fått hem det.
Så här aktiverar du ditt nya kort

Se din PIN-kod i appen

Om du har glömt PIN-koden till ditt bankkort kan du enkelt se den i din app. Klicka på Kort i menyn, välj bankkortet du vill se koden till och klicka på Visa PIN-kod.

Följ din kortbeställning

Efter att du har beställt ett kort kan du följa din beställning i appen eller internetbanken.
Så här följer du din kortbeställning

Vill du hellre ringa eller besöka oss?

 

Spärra ditt kort

Ring 08-411 10 11.